Fit walking (wandelfit programma)

 

Regelmatig wandelen IS EEN KRACHTIG MEDICIJN ZONDER BIJWERKINGEN. Daar kan geen pil tegenop.

WANDELEN HELPT:...
- de botten en spieren te versterken en verminderd daardoor de kans op osteoporose (botontkalking).
- de bloedruk en cholesterolgehalte te verlagen
- de conditie van hart en bloedvaten te verbeteren.
- Het vermogen van de longen om zuurstof op te nemen.
- het risico op diabetes type 2 te verkleinen.
- het geheugen beter te laten fuctioneren.
- tegen depressie, voor een goede nachtrust, tegen overgewicht, stimuleert een goede darmwerking.

Roelevink Sport biedt in het voor- en najaar onder deskundige leiding een outdoor fitness programma aan van 8 lessen. Loop-/techniek-/duurkracht- en interval training wordt afgewisseld met speelse vormen. Daarnaast maakt u kennis met XCO-walking, Chi-walking, Power walking en Nordic walking. Veel spieren in het lichaam worden hierdoor getraind. Iedereen traint in groepsverband op passend nivo mee. 

Een aantrekkelijke manier van sporten/bewegen in de buitenlucht waarbij je toch al snel zo'n 300 kilocaloriën verbrand.

FIT WALKING (wandelfit programma najaar 2018)

 U kunt zich hiervoor t/m 1 september 2018.

Data:
Dinsdagmiddag 4, 11, 18, 25 september en 2, 9, 16, 23 oktober 2018.  (eventuele inhaaldag 30 okt)


Tijd:
Van 14:00 tot ong. 15:00 uur

Startlocatie:
Wisselend vanaf het parkeerterrein in het bos aan de Koningin Julianaweg, net buiten het dorp Oranjewoud, richting hotel Tjaarda en vanaf het parkeerterrein aan het Kerkpad naast de kerk in Haskerhorne. 

Kosten:
€ 32,00 voor acht lessen te voldoen bij de eerste les.  Losse les € 4,50